Moliūgų auginimas sode

  •  

Moliūgas yra ne tik skanus  daržovių augalas, bet ir kiekvieno sodo ornamentas. Moliūgų augalams reikia daug erdvės klėstėti, ypač didelių dydžių veislėms reikia pakankamo atstumo iki augalų kaimynų. Moliūgų augalai yra ypač jautrūs šalčiui, todėl juos galima pasodinti tik po paskutinių šalčio naktų. Moliūgų vaisiai auga po žydėjimo ir gali  sukurti ypatingus dydžius kiekvienam sodininkui. Daugelis žmonių šiuos  augalus sodina ant komposto krūvos, kur jie nevaržomai gali užimti vis didesnį plotą. Jie mėgsta puresnes ir derlingesnes dirvas. Pasodinti iš sėklos šie augalai išauga greitai ir lengvai, itin mėgsta saulėtas ir šiltas vietas. Moliūgai labai reiklūs drėgmei, tad, kai dirva sausa, juos būtina laistyti. Augalus reikia atitinkamai formuoti, kad užaugintų didesnius vaisius, ir jie greičiau sunoktų. Didžiausią derlių augina pagrindinė virkščia, todėl  auginti šoninius ūglius nepatartina: vaisiai ilgiau bręs arba gali net nesubręsti. Ant vieno moliūgo augalo rekomenduojama auginti ne daugiau kaip 2-4 vaisius.

Kokių spalvų ir formų būna moliūgai?

Moliūgų būna žalių, geltonų, oranžinių, kreminių, rudų, lygia odele, raukšlėtų, įvairiausių formų- plokščiai apvalių, briaunuotų, mažutėlių, sveriančių iki 3-8 kg, ir tikrų milžinų- nuo 20 iki 500 kg. Vis dėlto paklausiausi iki 3 kg sveriantys moliūgai, nes nesunku  nuimti jų derlių, o šeimininkei patogu parsinešti į namus. Kai kurie moliūgai savo forma net  nepanašūs į tradicinius- greičiau į ragą ar butelį. Yra tokių veislių moliūgų, kurie primena žaislinį barškutį, nes laikomi sudžiūsta ir sukietėja, o viduje esančioje ertmėje barška sėklos, tačiau ir juos, kol švieži, galima vartoti maistui.

Kokia moliūgų sėklų nauda?

Moliūgų sėklos gali būti svarbių  maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų šaltinis. Moliūgų sėklos stiprina imuninę sistemą, gausus cinko šaltinis. Sėklose yra gausu  vitamino E, kuris yra vienas iš naudingiausių antioksidantų. Sėklos turi vitamino B, A, beta karotino, liuteino, visi šie junginiai padeda  palaikyti normalią psichikos sveikatą ir išlaikyti gerą akių sveikatą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *